W tej edycji każda z ras ma inny modyfikator karmy. Maksymalny poziom karmy wyznacza talent Rytuał Karmiczny, który mnoży przez swą wartość modyfikator rasowy. Tę kanoniczną zasadę zachowuję.
To jedno z niewielu zagadnień, gdzie zachowuję część zasad z 2Edycji. Ale wcielam też część z Classica. A dokładniej:
Krasnoludy, elfy i t’skrangi:
kość karmy k6, początkowa karma 6 pkt., maksymalnie (10+poz. Rytuału)x4
Ludzie i orki:
kość karmy k8, początkowa karma 10 pkt., maksymalnie (10+poz. Rytuału)x5
Obsydianie i trolle:
kość karmy k4, początkowa karma 5 pkt., maksymalnie (10+poz. Rytuału)x3
Wietrzniaki:
kość karmy k10, początkowa karma 15 pkt., maksymalnie (10+poz. Rytuału)x6