Znane receptury umagiczniania

Receptura tworzenia Kryształów Świetlnych

1. Zakup/zdobycie odpowiedniego Żywego Kryształu (wskazówki: Mały żywy kryształ, 1 kg, 7,5 cm średnicy - koszt ~7sr, Średni żywy kryształ, 3 kg, 15 cm średnicy - koszt ~20sr, Duży żywy kryształ, 10 kg, 30 cm średnicy - koszt ~60sr).

2.Zdobycie stosownej ilości ziaren esencji ognia (1 ziarno na dowolnej wielkości kryształ) Koszty ziaren esencji: ognia ~50-100 sr\\.

3.Zdobycie ~2 litrów alchemicznego ekstraktu III stopnia ze Świecącego Mchu (~50 sr) - Kiro odkrył, że alchemiczny wywar może zastąpić ziarno esencji ognia, kryształ świetlny ma wówczas zimną barwę, odróżniającą go od ciepłej barwy kryształów z wplecioną esencją ognia, jednak może to być modyfikowane poprzez barwę naturalną kryształu. Wywar można kupić w Gildii Alchemicznej lub stworzyć samemu (umiejetność: Alchemia)

4. Nasycenie mocą
Dla Małego Kryształu - należy go trzymać w ekstrakcie 1 dobę, albo wpleść (1 godz) we wzorzec 1 x Esencję Ognia (test Wave Element 13)

Dla Średniego Kryształu - należy go trzymać w ekstrakcie 3 doby, albo wpleść (1 godz) we wzorzec 1 x Esencję Ognia (test Wave Element 13)

Dla Dużego Kryształu - należy go trzymać w ekstrakcie 10 dni, albo wpleść (1 godz) we wzorzec 1 x Esencję Ognia (test Wave Element 13)

5 Umagicznienie przedmiotu
Po stworzeniu wzmocnionego wzorca Kryształu, należy wykonać rytuał umagicznienia (1 dzień) określając działanie Kryształu Świetlnego, stopień przygasania, formę komendy (słowo/dotyk) i wszystkie szczegóły jego funkcjonowania, (test Create Common Magic Item - 13/14/15 zależnie od wielkości Kryształu)

Wskazówki: trudność można obniżyć -1 za samodzielne pozyskanie każdego typu surowca użytego do produkcji, -2 za własnoręczną obróbkę żywego kryształu w pożądany kształt, -1 za każdy sukces w Teście Umiejętności Artystycznej (9), którą ozdabia się przedmiot użytkowy, -1 za każdy dodatkowy tydzień rytuału (maksymalnie -3)

Rynkowe ceny Kryształów Świetlnych:

Kryształ świetlny mały 75sr
Kryształ świetlny średni 125sr
Kryształ świetlny duży 200sr

Tworzenie matryc zaklęć

1.Wybór przedmiotu na matrycę. koszt całości materiałów to około 800 srebra. Trzeba w to wliczyć: koszty materialu bazowego, orichalk, esencje żywiołów do nasączania, kamienie szlachetne lub inne rzadkie, drogie i egoztyczne materiały.

2.Samo wplecenie (to największy koszt) możesz wykonać samodzielnie, kupując tylko esencje w jakiejś gildii magów/kuźni zbrojmistrzów. Najprościej w drewno wplatać esencje Drewna lub Ziemi. Zakładam zakup 5 ziaren Drewna (5 x 50=250) i 5 ziaren Ziemi (5 x 10 = 50), co robi już 300 srebra.

Wplatanie dwóch typów esencji, obniża trudność umagicznienia o 2 do 25 ((individual kernels of true elements each, they count as one source per type of element).

Crafting Base Item - jakbyś samodzielnie stworzył bazowy przedmiot naszyjnik, whatever) - masz obniżenie o -2 trudności.

3.Potem możesz uzyć skilla artystycznego vs trudność 9. Za każdy sukces masz -1 obniżenia trudności umagicznienia.

4.Kolejna sprawa to ozdobienie głęboką symboliką przedmiotu (-1 do umagicznienia), musi to być coś naprawdę ekstra.

5.Po zastosowaniu powyższych trudność spada do 21. Zalecam użycie Karmy w teście umagicznienia

6.Każdy ekstra miesiąc pracy z przedmiotem obniża trudność o 1 (maksymalnie do -3).

Czas: zakupy materiałów i dogranie umów - 2 dni, wplatanie: poziom Tkania wątkow = ilość ziaren esencji dziennie, ozdabianie artystyczne - 3 dni. Symbolika - 1 dzień. Samo tworzenie (crafting) - różnie. Umagicznienie - 1 dzień.

Receptura tworzenia Rzadkiej Wątkowej Bransolety Ochrony

Wymagania:
The magical ritual used to create a Thread Item requires 1 month of work and the use of True elements, orichalcum, or other magical ingredients. During this time the adept can perform only ordinary daily tasks, such as eating, sleeping, light reading and Karma rituals, and must be in good health throughout—free of any damage or Wounds.

Założenia:
Imię: Bransoleta Ochrony Mgły Akarem - przedmiot związany z pobytem w wiosce Akarem i uwolnieniem wieśniaków spod mocy Mgła.
Obrona Magiczna: 15
Koszt pkt legend: Journeyman (300, 500, 800. 1300, 2100, 3400)
Koszty materiałów: 3000 sr
Limit poziomów: 6
Maksymalna ilość wątków: 1

1. Zakup/zdobycie odpowiednich surowców, najlepiej to gotowej bransolety od jubilerów, bądź zrobienie takowej samemu - ale tu trzeba mieć odpowiedni skill (Craft) no i warsztat do przetopu. Zakładam, że Kiro kupuje brasnoletę z białego złota, najpewniej z jakimiś zdobieniami, albo zleca jej wykonanie na zamówienie. Koszt to około 500 sr. Dodatkowo kamienie szlachetne do ozdoby 300 sr.

2.Zdobycie stosownej ilości ziaren esencji. Jest to wplatanie w metal a więc dopuszczalne esencje to Ogień (15), Ziemia(7) i Powietrze(13) - w nawiasach trudność wplecenia w metal. Do pomysłu na efekty bransolety najbardziej pasują esencje ziemi (wzmocnieniem ochrona, obrona) i powierza (mgła, chłód) no i przede wszystkim orichalk, do nadania prawdziwego wzorca i zjednoczenia pożądanych efektów w jednym przedmiocie. Koszty: 2 x powietrze (200 sr), 3 x ziemia (30 sr), 2 x ochrichalk (2000 sr).

3. Nasycenie mocą
Wplatanie w gotową bransoletę 3 x Esencję Ziemi (3 x test Wave Element 7), 3 godziny
Wplatanie w gotową bransoletę 2 x Esencję Powietrza (2 x test Wave Element 13), 2 godziny
Nasycanie bransolety orichalkiem: 2 x po 5 dni rytuału (test niskiej magii 10), 10 dni
Nasycenie związkiem z wioską Akarem: połączenie popiołu z kart Kroniki Akarema Kreatora Magii z bransoletą, rytuał niskiej magii (test niskiej magii 7), 1 godzina

4. Umagicznienie przedmiotu
Po stworzeniu prawdziwego wzorca Bransolety, należy wykonać rytuał umagicznienia (1 dzień) i nadania Imienia. Wtedy dokładnie określa się ilość tajników (2), czyli Imię na 1 poziomie, i na 6 poz. Imię twórcy i okoliczności powstania przedmiotu, a także materiały jakich do niego użyto. Wtedy też okresla się moce jakimi dysponuje Bransoleta na każdym z 6 poziomów wątka.

At the end of the ritual period, the adept makes a single Enchanting Test using his Thread Weaving Talent supplemented by the Create Thread Item knack. The Difficulty Number of the test is equal to the Thread Item’s Spell Defense + 10.

A więc test Create Thread Magic Item o trudności 25. (obniżony o -3, za użycie dwóch esencji i orichalku, dodatkowo o -1 za użycie magicznej symboliki - popiołów Kroniki, i ewentualnie -1 za każdy sukces powyżej Przeciętnego, jeśli Brasnoleta byłaby ozdobiona własnoręcznie przez Kiro przy użyciu skilla Rzeźbienie (no ale to metal, nie drewno więc odpada).

kiro/receptury.txt · ostatnio zmienione: 2019/10/17 20:32 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG