Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
Ostatnia wersjaNastępna rewizja po obu stronach
zasady:trucizny [2019/05/31 23:06] gerionzasady:trucizny [2019/06/05 14:36] gerion
Linia 4: Linia 4:
 ===Mechanika=== ===Mechanika===
  
-Zaraz po kontakcie z trucizną postać może wykonać test odporności. Jest to test Wytrzymałości vs Obrona Magiczna trucizny. Dopiero nieudany test oznacza że trucizna wywarła swój efekt. +Zaraz po kontakcie z trucizną postać może wykonać test odporności. Jest to test Wytrzymałości vs Obrona Magiczna trucizny. Dopiero nieudany test oznacza że trucizna wywarła swój efekt. Co więcej taki test można powtarzać co runda, co godzina lub co dzień - w zależności od przyjętej rachuby "czas zatrucia" (rundy, godziny, dni). Uwaga przy truciznach działających 1 rundę, nie jest możliwe ponawianie tego testu.
-Co więcej taki test można powtarzać co runda, co godzina lub co dzień - w zależności od współczynnika "czas zatrucia".+
  
-3 czynniki mają znaczenie w mechanice trucizn: efekt, czas zadziałania i czas zatrucia. +3 czynniki mają znaczenie w mechanice trucizn: efekt, czas zadziałania i czas zatrucia. Poza tym kilka innych współczynników ma równiez znaczenie
-Obrona Magiczna trucizny jest trudnością jej usunięcia/neutralizacji przez magiczne działania (zaklęcia, zdolności lub magiczne przedmioty). +**Obrona Magiczna trucizny** - jest trudnością jej usunięcia/neutralizacji przez magiczne działania (zaklęcia, zdolności lub magiczne przedmioty). 
-Stopień efektu trucizny jest używany do testów efektu trucizny (zależnie od jej efektu)+**Stopień efektu trucizny** -  jest używany do testów efektu trucizny (zależnie od charakterystyki efektu)
  
-Czas zadziałania: określa czas w jakim po kontakcie z trucizną zacznie ona wywierać swój wpływ na organizm ofiary+==Efekty trucizn==
  
-Czas zatrucia: okresla jak długo efekt trucizny będzie się utrzymywał.+Trucizny mogą wywierać na organizm ofiary różnego rodzaju efekty. Najczęściej zadają bezpośrednio obrażenia, powodują osłabienie bądź paraliż, a nawet są w stanie natychmiast uśmiercić zatrutego
  
-Efekt trucizny: 
   * Paraliż   * Paraliż
 +Porównaj wynik testu efektu trucizny z Obroną Magiczną ofiary. Sukces Average: -1 do testów akcji przez czas zatrucia, Sukces Good: -2, sukces Excellent i wyższy: całkowicie paraliżuje ofiarę przez liczbę godzin równą wynikowi testu. 
 +
 +
   * Osłabienie   * Osłabienie
 +Porównaj wynik testu efektu trucizny ze Stopień Wytrzymałości ofiary. Za każdy poziom sukcesu nalicz karę -1 do wszystkich testów akcji przez liczbę dni równą wynikowi testu. 
 +
 +
   * Obrażenia   * Obrażenia
 +Te trucizny zadają bezpośrednie obrażenia (ilość okresla wynik testu efektu trucizny)
 +
   * Śmierć   * Śmierć
 +Takie trucizny zabijają od razu ofiarę po kontakcie. Pierwszy test odporności decyduje o tym czy postać przeżyje (udany) czy zginie od trucizny (nieudany)
  
 +
 +==Czas zadziałania== 
 +Określa czas w jakim po kontakcie z trucizną zacznie ona wywierać swój wpływ na organizm ofiary
 +
 +==Czas zatrucia==
 +Okresla jak długo efekt trucizny będzie się utrzymywał.
 +
 +
 +
 +===Podsumowanie===
 +
 +Trucizny paraliżujące:
 +  - Wykonaj Test Odporności (Wytrzymałość ofiary vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Spróbuj zneutralizować truciznę (test zaklęcia/zdolności vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Wykonaj Test Efektu trucizny (Stopień Efektu Trucizny vs OM ofiary)
 +  - Zastosuj kary (-1, -2 lub całkowity paraliż) przez czas zatrucia
 +  - Wykonaj ponowne Testy Odporności (o ile możliwe) by przemóc działanie trucizny
 +
 +
 +Trucizny osłabiające:
 +  - Wykonaj Test Odporności (Wytrzymałość ofiary vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Spróbuj zneutralizować truciznę (test zaklęcia/zdolności vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Wykonaj Test Efektu trucizny (Stopień Efektu Trucizny vs stopień Wytrzymałości ofiary)
 +  - Zastosuj kary (-1, -2, -3 lub -4 do wszystkich testów akcji) przez czas zatrucia
 +  - Wykonaj ponowne Testy Odporności (o ile możliwe) by przemóc działanie trucizny
 +
 +
 +Trucizny raniące:
 +  - Wykonaj Test Odporności (Wytrzymałość ofiary vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Spróbuj zneutralizować truciznę (test zaklęcia/zdolności vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Wykonaj Test Efektu trucizny (Stopień Efektu Trucizny określa jakimi kośćmi należy rzucić, by otrzymać ilość obrażeń zadanych przez truciznę)
 +  - Odejmij punkty obrażeń od aktualnego progu przytomności ofiary 
 +  - Wykonaj ponowne Testy Odporności (o ile możliwe) by przemóc działanie trucizny
 +
 +
 +Trucizny zabijające:
 +  - Wykonaj Test Odporności (Wytrzymałość ofiary vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Spróbuj zneutralizować truciznę (test zaklęcia/zdolności vs OM trucizny) - jesli nieudany to:
 +  - Postać definitywnie umiera
 +  - 
 +Jesli pierwszy test się jednak udał (lub udało się zneutralizować truciznę), porównaj osiągnięty sukces tego testu:
 +  * Avarage - postać przeżywa, jednak odnosi 2 rany od trucizny
 +  * Good - postać przeżywa, jednak odnosi 1 ranę od trucizny
 +  * Excellent, Extraordinary - trucizna nie robi żadnej krzywdy
 +
 +===Przykłady trucizn===
  
  
 **Czarna solanka** **Czarna solanka**
  
-TypeDebilitation  Spell Defense: 6 \\  +TypOsłabiająca. \\  
-Onset Time: 2 rounds  Step Number: 9 \\  +OM: 6 \\  
-Duration: 2 hours\\ +Czas zadziałania: 2 rundy\\  
 +Stopień Efektu Trucizny: 9 \\  
 +Czas zatrucia: 2 godziny\\ 
  
 To oleiście czarny płyn o intensywnym zapachu ryby. Głównym składnikiem jest ekstrakt z trującej **ryby shelgar** żyjącej na jeziorze Vors. Dom Ishkarat zatruwa solanką groty strzał i ostrza sztyletów. \\  To oleiście czarny płyn o intensywnym zapachu ryby. Głównym składnikiem jest ekstrakt z trującej **ryby shelgar** żyjącej na jeziorze Vors. Dom Ishkarat zatruwa solanką groty strzał i ostrza sztyletów. \\ 
 Działanie trucizny polega na osłabieniu mięśni i wywołaniu sztywności ścięgien. Zatruta ofiara ma problemy z poruszaniem się i działaniem wymagającym wysiłku. Działanie trucizny polega na osłabieniu mięśni i wywołaniu sztywności ścięgien. Zatruta ofiara ma problemy z poruszaniem się i działaniem wymagającym wysiłku.
 +
 +
 +
 +**Czarne miłosierdzie**
 +
 +Typ: Paraliżująca\\ 
 +OM: 8 \\ 
 +Czas zadziałania: natychmiastowy\\ 
 +Stopień Efektu Trucizny: 11 \\ 
 +Czas zatrucia: 6 godzin\\ 
 +
 +Truciznę wykonuje się głównie z pyłku kwiatu Czarnego miłosierdzia. W okresie pylenia intensywny zapach często przyciąga zwierzeta, które wdychanie pyłku zabija. Ich rozkładające się ciała nawożą ziemię w której rosną kwiaty. Pyłek wdychany lub spożywany powoduje silną eufori i żywe halucynacje, zazwyczaj o spełnieniu się najskrytszych pragnień ofiary. 
 +Pod wpływem trucizny, ofiara całkowicie jest nieświadoma otoczenia. Jeśli truciznę wchłania się w regularny sposób - na przykład nieświadomie wdychając pyłek, przebywając w okresie kwitnienia blisko roślin - ofiar może umrzeć z głodu lub pragnienia, zanurzona głeboko w halucynacji.
 +Pojedyncza dawka wywołuje jednakże efekt, który mija po kilku godzinach. 
 + 
 +
 +
 +
 +**Zguba elfów**
 +
 +Typ: Zabijająca\\ 
 +OM: 8 \\ 
 +Czas zadziałania: 1 godzina\\ 
 +Stopień Efektu Trucizny: 10 \\ 
 +Czas zatrucia: - \\ 
 +
 +
 +Ten rzadki kwiat występuje w północnych rejonach Barsawii, na północ od linii Węża. Kwiaty mają trzy, jasnobłękitne płatki, wielkości ludzkiego kciuka. Zawierają one truciznę działającą wyłącznie na elfy. Najczęściej wygotowuje się wywar z płatków aż do gorzko pachnącego, gęstego wyciagu, którym można smarować krawędzie broni.
 +Trucizna wywołuje śmiertelny efekt, niewypowiedziany ból stawów, skurcze mięśni i ostatecznie śmierć (o ile nie poda się antidotum w postaci mahoniowej trójrózy) 
 +
 +Wedle legend w czasach Separacji elfiego dworu doszło do tragicznych wydarzeń. Wiele elfów wygnanych przez Alachię ze Smoczej Puszczy targnęło się na swoje życie z żalu i depresji wywołanej rozkazami królowej. Powiada się, że kwiaty Zguby elfów rosną w miejscach zroszonych krwią elfich samobójców.
 +
 +
 +
 +
 +
  
zasady/trucizny.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/05 14:36 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG