Dyscyplina Wojownika w świetle ED2

Chciałbym niniejszym felietonem-analizą zapoczątkować cykle prezentacji dyscyplin wedle nowej edycji Earthdawna. Zacząłem od Wojownika z dwóch powodów. Po pierwsze jest to jedna z bardziej popularnych dyscyplin, po drugie doczekała się dodatku dającego bardziej szczegółowy wgląd w zamysły autorów spod szyldu Living Room Games.

Mówiąc bardzo ogólnie na kręgach czeladniczych nie zmieniło się wiele, dopiero na nieco wyższych kręgach mamy innowacje. Poniżej znajdziecie analizę ścieżki (talentów na wszystkich kręgach), a pod koniec czeka Was mały wyciąg z „The way of war”.

By uprościć analizę, przedstawiam talenty w sposób tabelaryczny. Litera D oznacza talent dyscyplinarny. I jeszcze słów kilka o mechanice. Tak jak w pierwszej edycji mieliśmy talenty, które bądź wymagały poświęcenia akcji, bądź nie; tak w drugiej edycji dochodzą nam jeszcze talenty podtrzymywane (Sustained). Oczywiście są też talenty, których pojęcie akcji nie dotyczy, to znaczy działające stale, jak np. Wytrzymałość, czy Matryce.

Talenty podtrzymywane wymagają dłuższego czasu aktywizowania. Adept nie może wykonywać innych akcji w czasie gdy podtrzymuje działanie talentu, może jednak w dowolnej chwili dobrowolnie przerwać jego działanie i podjąć inną czynność. Jeśli jednak nie spędzi wystarczającej ilości czasu na aktywizowanie talentu podtrzymywanego, to musi zaczynać wszystko od początku.

Dodatkowo Druga edycja wprowadza jeszcze pojęcie konfliktu talentów. Cóż to oznacza? Ano wybrane talenty, po zastosowaniu wobec konkretnego celu, blokują działanie innych (wyznaczonych) talentów. Chyba, że ten inny talent będzie miał wyższy (silniejszy) efekt. Czyli żaden z listy poniższych talentów nie może być symultanicznie stosowany na jeden cel:

artykuly/dyscyplina_wojownika.txt · ostatnio zmienione: 2018/01/10 13:36 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG